Monday 18 June 2012

Sebelah kepak nyamuk

*nmpk mcm besar kepak nyamuk nih kan? hehe sebenarnya kecik jew, gambar ni menipu ngeee~


" Allah telah menjadikan dunia ini adalah syurga bagi org org kafir dan penjara/neraka bgi org org yg beriman, jikalaulah dunia in berharga semahal sebelah kepak nyamuk, nescaya Allah s.w.t tida akan memberikan kemewahan dunia in kepada org org kafir walaupun sedikit "

xxx

lihatlah sahabat sahabat betapa sayangnya Allah kepada hamba hambaNya yg beriman bahkan berpuluh puluh kali ganda sayangnya Allah kepada hamba hambaNya melebihi sayangnya seorang ibu kepada anaknya.

hari ini saya sayang kepada Allah tetapi segala perintah dan laranganNya tidak saya taat dan patuh.

hari ini saya sayang kepada Nabi Muhammad s.a.w tetapi sunnah sunnah beliau tidak saya ikuti, kate kate beliau di dalam hadis tidak pernah saya baca dan saya amalkan.

hari ini saya redha islam adalah agama saya tetapi saya tidak mempunyai kesungguhan untuk mendalami ilmu ilmu agama hanya yg ada hanyalah pembaziran masa semata mata.

bagaimana saya ingin menjadi hambaNya yg bertakwa? bagaimana saya ingin menjadi seperti para para sahabat yg sentiasa taat dan patuh kepada Allah dan ikut sunnah sunnah Rasullullah , bagaimana?

hari ini marilah sama sama kita letak kan azzam/niat semoga kita menjadi umat islam yg lebih baik dari semalam dan sama sama kita usaha atas niat kita insyaAllah!...Allah bantu, Allah sayang...;)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...