Saturday 30 June 2012

Sayang sayang sayang




satu kisah yg masih saya ingat, diceritakan oleh sorang sahabat saya...,

ade sepasang suami isteri yg mane kehidupan mereka hanyalah sederhana, tidak terlalu kaya dan tidaklah terlalu miskin. si suami berkerja siang dan malam untuk mencari nafkah untuk menanggung kehidupan bersama isteri nya yg tercinta, isterinya tidak berkerja dan hanya menjadi seorang suri rumah.

mereka tidak lagi dikurniakan cahaya mata walaupun sudah lama berkahwin. pada suatu hari isterinya telah membawa seorang lelaki masuk kedalam rumahnya dan perkara ini telah diketahui oleh si suami, akibat terlalu sayang kepada isterinya dia memaafkan isterinya dan menyuruh nye untuk tidak membuatnya lagi.

akan tetapi kejadian ini berulang lagi dan ini mejadikan suaminya terlalu marah dan tidak puas hati kepada isterinya kerana tidak mendegar kata kata dan nasihatnya. setelah si isteri mengaku yg dia bersalh, si suami memaafkan isterinya dan menasihatinya agar perkara ini tidak berulang lagi.

akibat kedegilan si isteri untuk patuh dan mendengar kata kata suaminya perkara ini terjadi lagi, kali ini si suami terlalu marah dan tidak dapat memaafkan isterinya lagi. akibat terlalu marah dan tidak puas hati si suami telah menceraikan si isteri nya. begitulah kehidupan si isteri yang tiadak patuh kepada arahan suaminya

xxx

sayang nya seorang suami kepada isterinya telah membawa kepada penceraian atas kedegilan si isteri untuk patuh kepada suaminya, begitulah juga kita dgn pencipta kita Allah s.w.t, akan tetapi sayang nya Allah kepada kita tidak terbatas walaupun berkali kali kita tidak patuh kepada Nya dan melanggar perintah perintah Nya masih ade lagi ruang kemaafan diberikan kepada kita dan Allah amat sayang kapada hambanya yg selalu bertaubat.

sayang nya Allah kepada hamba hambanya berpuluh puluh kali ganda sayang nya seorang ibu kepada anaknya. hari ini sahabat sahabat marilah kita sama2 perbaiki diri kita agar dapat mematuhi segala perintah Nya dan mengamalkan solat taubat di dalam kehidupan kita seharian...Allah sayang, Allah bantu...;)





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...